Alla inlägg under juli 2009

Av Maria och Jimmy - 28 juli 2009 23:03

Idag har vi varit på återbesök i Lund för undersökning av Sagas hjärta. Det är alltid lite nervöst att åka dit, det väcker många tankar och känslor. Oron finns där, tänk om något inte är bra, tänk om... tänk om..


MEN allt såg bra ut!

Röntgen gick snabbt och lätt idag, skönt. Saga tyckte dock inte att resten var lika kul. Hon sov aldrig färdigt sin middagstur så vem kan då begära att man ska vara go o glad?

EKG, syresättning och vikt (gjordes av en underbar sköterska som vi haft de sista gångerna) allt såg bra ut.

I nästa rum träffade vi barnläkaren. Att ligga stilla, inte få röra alla sladdar och vara trött, inget vidare. Läkaren fick i alla fall gjort ett ultraljud som visade att allt var bra. Hjärtfunktionen ser bra ut och hålen de lagade håller tätt! Återbesök först om ett år. JIPPI.


Efter besöket åkte vi ner till stan och åt god mat medans Saga passade på att sova klart middagsluren:)


Efter 32 dagar här i Ystad bär det hemmåt imorgon eller på torsdag. Skulle lätt stanna en månad till. Älskar detta liv!

Vill passa på att säga stort TACK till mamma och pappa som verkligen ställt upp den sista veckan här. De har gjort allt för att hjälpa till och underlätta för mig. Bytt blöjor, fixat mat, lekt med barnen osv, listan kan göras lång. TACK!!!!


Nu sover alla gott här i husvagnen, bäst jag packar ner datorn och stänger mina blå efter en dag som tagit en del på krafterna!

Maria 

Av Maria och Jimmy - 19 juli 2009 20:25

Den senaste veckan har vi haft måga besökare hos oss här i Ystad, trevligt. Det började med att Emma kom ner, lyckan total hos Isac. Sen kom även Johan ner. Isac skulle tvunget sova med dem så de sussa gott på en uppblåsbar madrass i förtältet! Vi hade fint väder så det blev en sväng till badet. Mysiga dagar hade vi. Jag fick även lite skön egentid som jag bland annat ägnade åt mina kära böcker. Har börjar läsa igen och jag fastnar ju så lätt...

I onsdags tog Felicia tåget ner till oss! På kvällen kom Richard, Louise och Filip oxå ner. Ännu en trevlig dag och en helnöjd kille.

I torsdags kom Lina, Micke, Jacob och Elin ner och sov över en natt. Solen sken så det blev 2 dagar på badet! På kvällen underhöll Olle här på campingen. Han gör det en gång i veckan och Isac bara äskar honom! Att han går klädd i Sverigekläder gör ju inte saken sämre.


Nu har vi haft 2 dagar med sämre väder, trist trist. Vi har ägnat tiden åt lite shopping, en tur till Tomellilla och ikväll blev det en minigolfrunda, och jag måste bara skryta lite: jag vann!!!!! Ni som känner Jimmy vet vilken dålig förlorare han är men han klara det oväntat bra idag, hihihihi!


Sagas andra tand har kommit upp. Aj aj vad de är vassa...

Lilltjejen har även lärt sig vinka. Innan vinkade hon tillbaka när man vinkade åt henne men nu har hon även börjat vinka på eget initativ. Hon trivs verkligen med campinglivet. Är go och glad!


Imorgon åker Jimmy hem, börjar jobba på onsdag, snyft. Mamma och pappa kommer ner så jag och barnen stannar här några dagar med dem!


Nu sover båda barnen gott. Jag och Jimmy få passa på att mysa lite i tältet!


Maria

Av Maria och Jimmy - 13 juli 2009 17:37

Här kommer lite bilder från Ystad.

Av Maria och Jimmy - 11 juli 2009 21:38

För här är vi fortfarande. I sköna avkopplande Ystad. Tanken var att vi skulle begett oss till Astrid Lindgrens värld idag men det blir inte alltid som man tänkt sig...

Efter 2 dagar här började jag må dåligt, trött, huvudvärk, yr, domningar och stickningar i kroppen... Blev besök på akuten där de inte hittade något fel på mig mer än feber.  Med största sannolikhet beror det på stress:( Jag mår lite bättre nu men är fortfarande trött så därför tog vi beslutet att stanna här.


Här har vi det toppen!!!!! Isac bara älskar husvagnslivet. Han hinner inte mer än öppna ögonen från han ska ut och leka. Det är så härligt att se hur lätt han skaffar sig nya kompisar, både de som är äldre och yngre.

Saga trivs oxå! Verkar dock ha en ny förkylning på väg, näsan rinner och har en trist hosta. Hoppas snart solen och värmen kommer tillbaka så kanske den försvinner av sig själv.


Vi tar en dag i taget och gör det vi känner för. Underbart! Vi har varit iväg på några småutflykter, badat, spelat minigolf mm. Mest av allt bara varit. Med två små barn är det fullt tilllräckligt!


Igår var vi på Medeltida Ystad. Höjdpunketen för Isac denna vecka. Riddare, hästar, skådespel osv! Han åkte därifrån utklädd till riddare med svärd och sköld.


Tyvärr kan jag inte lägga in några foto då vi inte har med oss någon sladd eller dylikt för att få över fotona. De kommer när vi kommit hem. Här stannar vi en vecka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Fast klockan bara är 22 tror jag jag ska krypa ner i sängen och börja läsa min nyköpta bok, hoppas huvudvärken försvinner under natten...


Kram Maria

Skapa flashcards