Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Sova.

Av Maria och Jimmy - 7 oktober 2009 20:46

Sova. Sagas första tecken. Kan det vara sant????

Det finns en del tecken som vi alltid anvädet till Saga. Tex: äta, dricka, byta blöja, gå ut och sov gott.

Att göra tecken med Sagas händer eller någon annan ny rörelse är inte lätt. Hon blir arg, gör sitt "monsterljud" och drar bestämt tillbaka sina armar.

På sista tiden har vi dock lyckats göra sov gott med hennes händer.

OCH vid några gånger, senast ikävll, har hon själv tagit upp sina lilla hand och lagt den mot kinden.

Så vi kan nog konstatera att tjejens första tecken är SOVA!


Idag har vi varit i skolan och hälsat på. Många goa kramar fick både jag och Saga. Blir allt lite sugen på att börja jobba:)

På eftermiddagen blev det Guldfiskarna! Tyvärr inget bad men sång och lek. Igår var Saga helt fri från förkylning men imorse var det dags igen. Näsan rinner och rinner. Ögonen rinner och rinner. Inget kul.


Kram från en trött Maria

 
 
Ingen bild

Inger i Åhus

7 oktober 2009 21:41

Man kan inget annat än smälta när man ser bilderna på era gullungar. Sova är gott det tycker jag också, det ska jag gå och göra nu. Så jag lägger också handen mot kinden och säger god natt. Kramar tills vi ses hos mormor Margit på lördag.

 
Ingen bild

Moster Emma

8 oktober 2009 08:20

Vad duktig Saga är som har börjat teckna. Jag får komma ner så att hon kan lära mig lite :)

Vad härligt att höra om er varma mottagande på skolan. Måste kännas underbart att du längtar tillbaks till jobbet. Det är ett gott tecken!

Vilka underbart söta skor. Nu jäklar får ni passa er för snart kommer det att gå undan ;)

Kramar till er alla!

 
Ingen bild

Marie, Alex och Josefine

8 oktober 2009 14:23

Hej på er.

Som saga växer, och så super söta skor hon fått.

Kram till er från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria och Jimmy - 12 mars 2014 17:10

http://www.ur.se/Produkter/179270-Du-och-jag-Ebba-och-William ...

Av Maria och Jimmy - 10 mars 2014 21:13


Dagen närmar sig och vill du uppmärksamma den kan du bära udda strumpor den 21/3! ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 22:54

11.20 in i programmet dyker vår tv-stjärna upp!!! http://www.svtplay.se/video/1849862/4-3-22-00 ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 20:51

Några gången under detta reportage syns en lycklig Saga!!! Inspelning under hennes fotbollsträning! http://www.svt.se/sport/grunden-bois-kritiserar-forbundet ...

Av Maria och Jimmy - 3 februari 2014 16:52


Nybadad tjej planerar för veckan som kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards