Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Avklarade besök.

Av Maria och Jimmy - 14 oktober 2009 19:42

Nu har Sagas små tarmar blivit röntagade. Ingen rolig undersökning Rynkar på näsan Hon skulle ligga stilla när de sprutade in kontrast i rumpan på henne och sen följde dem den "hela vägen". Samtidigt skulle det "fotas" från olika vinklar, rygg, mage och från båda sidorna. Många vändningar blev det. Undersökningen tog nog ca 30 minuter och det var ingen glad tjej. Förstår henne. Efter 24 timmar tog de EN bild för att se vart kontrasten tagit vägen. Den lyckades hon bajsa ut när vi satt i väntrummet och väntade på att få komma in Tungan ute Svaren kommer skickas till hennes hab-läkare. Jobbig väntan.


Vi har även träffat tjejens logoped och sjukgymnast. Första gången som det faktiskt inte kändes så givande. Som tidigare går det trögt med motoriken. Hon har i alla fall blivit en hejare på att ta sig fram i gåstolen. Nu kan hon köra både fram och tillbaka samt har hon kommit på hur man svänger i den! Hoppas detta kan locka till förflyttning även när hon är på golvet. Logopeden... hmmm vad ska jag säga. Hon är verkligen trevlig men jag saknar den förra vi hade, all hennes kunskap och erfarenhet. Känns inte som vi får så mycket tips eller "handledning" i Karlstamodellen. Får plocka fram böckerna och läsa på egen hand.


/Maria

 
 
Ingen bild

Moster Emma

14 oktober 2009 21:07

Hej på er alla sötnosar,

Stackars lilla Saga vad hon får stå ut med mycket. Jag hoppas verkligen att ni inte behöver vänta allt för länge och att det är ett bra provsvar ni får av hab-läkaren. Vad duktig hon är som har lärt sig att hantera gåstolen så bra ;) Jag vill ock så se alla framsteg! Jag vill också vara skogsmulle igen! Känns lite jobbigt att jag inte kommer att få träffa er förrän den 6 november :( Barnen växer så att det knakar. De är ju bara så underbart söta när de sitter tillsammans i den lilla fåtöljen. Hoppas att ni blir kvitt förkylningen snart!

Jag var inne på bloggen i lördags och klickade på länken med den fina down syndrom-låten. Blev allt lite rörd!

Du och mamma är allt lite tokiga! Ni fick ett litet ryck och åkte till Ullared?! Hehehe hörde att ni hittade en del julklappar :)

Stora krya-på-er-bamse-kramar till er alla! Tänker på er!

 
Ingen bild

Eva

16 oktober 2009 09:40

Älskade lilla Saga, vad du måste utstå, men du är fantastisk och det är dina föräldrar och din bror också. Härligt med alla framsteg som du gör och det kommer bara mer och mer, allt måste bara ha sin tid.
Missade i lördags att ni skulle till Ullared, blev lite förvånad när jag läste det på facebook, men man kan ju inte "höra" allt hihihi. Hoppas det var en givande tripp, det brukar ju finnas mycket, blir alltid dyrare än man tänkt sig (fick jag erfara sist jag var där med din mor). Ha det riktigt bra, vi hörs.
Kramar till er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria och Jimmy - 12 mars 2014 17:10

http://www.ur.se/Produkter/179270-Du-och-jag-Ebba-och-William ...

Av Maria och Jimmy - 10 mars 2014 21:13


Dagen närmar sig och vill du uppmärksamma den kan du bära udda strumpor den 21/3! ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 22:54

11.20 in i programmet dyker vår tv-stjärna upp!!! http://www.svtplay.se/video/1849862/4-3-22-00 ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 20:51

Några gången under detta reportage syns en lycklig Saga!!! Inspelning under hennes fotbollsträning! http://www.svt.se/sport/grunden-bois-kritiserar-forbundet ...

Av Maria och Jimmy - 3 februari 2014 16:52


Nybadad tjej planerar för veckan som kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards