Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Nya kunskaper!

Av Maria och Jimmy - 12 november 2009 20:49

I helgen lärde mormor, morfar och moster Emma Saga att göra högt upp till fåglarna!

Detta kör hon hårt med just nu. Hon härmar en dirket när man gör det. Sitter hon och gör det själv tittar hon på en och bara väntar på att man ska lyfta upp sina armar. Gullunge!

  

Sååå högt upp...!


Efter en tids träning har hon även lärt sig att göra Indianljudet!

Nästa ljud vi ska träna, enligt logopeden (alltså inget eget påhitt!), är Tarzanljudet! (Ljudar ööööö och slår sig mot bröstet.)

 

  


Ur Språkutveckling för handikappade barn, Karlstamodellen: syftet med ljudimitationsövningaran är att locka barnet att göra ljud som hon inte gör på egen hand. Genom de övningar som föreslås ges barnet artikulatorisk träning (mungymnastik) till att göra svenska talljud. Tanken är att barnet ska lockas göra ljud vid läpparna, vid tänderna, mot hårda och mjuka gummen och att barenet ska lära sig att utnyttja såväl läppar som tungspets och tungrygg i ljudbildningen.

 

Trevlig kväll! /Maria

 
 
Jenny J

Jenny J

12 november 2009 23:03

Hej :)

Ja,jag har hört att ds-barn ligger i en riskgrupp då dom är infektionskänsliga?
Har dock inte hört det från våran läkare,utan läst det (hmm,ja nånstans iaf)

Va duktig er Saga är!

Kram Jenny

http://thegirlwho.blogg.se

 
Ingen bild

Moster Emma

13 november 2009 09:22

Weeeiii vad Saga är duktig och gud vad jag saknar er!! När jag ser bilden på Saga tänker jag tillbaks på den underbara helgen vi hade tillsammans. Jag vill bara sträcka upp armarna jag med och ge henne en stor kram! Mys, mys, mys säger jag bara!

Känns tråkigt att jag inte kommer ner på ett tag men jag ser verkliegn framemot Isacs besök i december. Då ska vi busa och mysa till max. Vi får även se till så att vi hinner med ett besök på Skansen som lovat!

Känns så könt att det är fredag idag. Merca är här, så ikväll får Johan stå ut med en hel del tjejsnack :-) Inte lätt med många tjejer i huset! (Tror pappa instämmer.)

Jag önskar er alla en underbart mysig helg!
Pussar och kramar!

 
Helena

Helena

13 november 2009 09:32

Vad duktig hon är! Lilla L har börjat göra rörelserna till Imse vimse - det känns helt fantastiskt! Hon gör också indianljud. Bra tips där med Tarzanläten. Tänk vad dom små söta tjejerna gör oss lyckliga...

Kram Helena

http://lillaell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria och Jimmy - 12 mars 2014 17:10

http://www.ur.se/Produkter/179270-Du-och-jag-Ebba-och-William ...

Av Maria och Jimmy - 10 mars 2014 21:13


Dagen närmar sig och vill du uppmärksamma den kan du bära udda strumpor den 21/3! ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 22:54

11.20 in i programmet dyker vår tv-stjärna upp!!! http://www.svtplay.se/video/1849862/4-3-22-00 ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 20:51

Några gången under detta reportage syns en lycklig Saga!!! Inspelning under hennes fotbollsträning! http://www.svt.se/sport/grunden-bois-kritiserar-forbundet ...

Av Maria och Jimmy - 3 februari 2014 16:52


Nybadad tjej planerar för veckan som kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards