Direktlänk till inlägg 4 december 2009

1 månad.

Av Maria och Jimmy - 4 december 2009 14:49

1 månad kvar av min föräldraledighet.

19 månader har snart gått.

7 januari börjar jag åter jobba.


De mest händelserika månaderna av mitt liv. Lycka, oro, glädje, sorg, hopp, förvirring... listan med känslor kan göras lång. Listan med upplevelser och intryck är minst lika lång.


Det är med delade känslor jag tänker på det som komma skall. Dels känns det lite ledsamt att denna perionden, när man får vara med sina barn 100%, snart är slut.

Känner lite oro för hur det kommer bli på förskolan för lilltjejen. Lite oro över hur allt ska hinnas med, inte bara vardagssysslorna utan allt det där extra oxå. Samtidigt ska det bli skönt att få komma igång och jobba igen. Vara Maria och inte bara mamma Maria. Jag trivs både med mitt jobb och min arbetsplats så det känns bra!

Det ska även blir skönt att all Sagas träning inte bara hänger på oss. Att hon får stimulans, intryck, träning och så vidare från fler håll. Tror det är super positivt för lilltjejen. Just nu har jag en period när jag inte tycker det är så kul med allt det där extra. Därför har jag bestämt mig för att bara göra det som jag känner för just nu. Det dåliga samvetet kommer som ett brev på posten, det finns mycket man borde göra. Men, jag arbetar med det, samvetet...


Från våra fönster på övervåningen ser vi en del av Isac och snart Sagas förskolas gård. Ibland står jag och tittar på min kille! Han leker, spelar fotboll och bandy, springer och hoppar. Han är glad, han trivs, han känner gemenskap, han känner sig trygg. Det syns på hela honom. Kan bara hoppas att Saga kommer uppleva sin förskoletid lika positiv!


Sagas förkylning består. Näsan rinner och febern kommer och går:(

Detta innebär inställda planer för helgen, trist:(

Ingen vaccination blev det:(


Önskar er alla en trevlig helg!

Kram Maria

 
 
Mary

Mary

4 december 2009 15:08

Jag vet att det kommer gå lika bra för Saga och hon har ju storebror på samma förskola som kommer hjälpa och försvara henne som storebröder gör :-)

http://frokenkrumbukta.blogg.se

 
Ingen bild

Eva

6 december 2009 10:05

Låter som du är på rätt spår, gör nu det som du tycker är kul och njut av tiden som ni har innan "jobbet" börjar igen.
Förstår att det är blandade känslor man vill ju både vara hemma och börja jobba, men det kommer bli jättebra och Saga kommer alldeles säkert att hitta sin plats på förskolan, tycker alltid hon finner sig bra tillrätta, även med sin "gammelmoster" brukar det fungera -:). Ha nu en riktigt skön juletid och en riktigt god jul så hörs vi.
kramar Eva o Bengt

 
Ingen bild

Morfar

6 december 2009 14:20

Hello Oxie tack för lektionen i dag med teckenspråk det gick lite bättre i dag kul. Klart att det går bra för Saga när det är dags när man har varit på dagis känns det bra alla verka att ta sitt ansvar och det känns tryggt och så har hon Isachan ser till sin lilla syster han är en klippa. Kram Morfar.

 
Ingen bild

av Monica

6 december 2009 15:00

Det blir säkert bra Maria. Oftast så oroar man sig innan men det är ju just för att man inte vet hur det kommer att fungera. När man sedan kommer dit så fungerar det utmärkt och då flyter allt precis som det ska. Ha det bra och hälsa hela familjen. Hälsar Monica och John-Erik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria och Jimmy - 12 mars 2014 17:10

http://www.ur.se/Produkter/179270-Du-och-jag-Ebba-och-William ...

Av Maria och Jimmy - 10 mars 2014 21:13


Dagen närmar sig och vill du uppmärksamma den kan du bära udda strumpor den 21/3! ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 22:54

11.20 in i programmet dyker vår tv-stjärna upp!!! http://www.svtplay.se/video/1849862/4-3-22-00 ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 20:51

Några gången under detta reportage syns en lycklig Saga!!! Inspelning under hennes fotbollsträning! http://www.svt.se/sport/grunden-bois-kritiserar-forbundet ...

Av Maria och Jimmy - 3 februari 2014 16:52


Nybadad tjej planerar för veckan som kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards