Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Sagas saker!

Av Maria och Jimmy - 7 december 2009 11:28

För några månader sedan gjorde jag en bok till Saga som döptes till Sagas saker. I den finns foto på några av tjejens saker och på oss i familjen. Sidan om varje bild finns också tecknet för saken/personen.

Under en ganska lång tid har vi tittat i boken samt tecknat. Saga gillar inte att man gör saker med hennes händer men för ett tag sedan började hon gå med på det till en viss del. Så nu sitter tjejen i vårt knä och så tittar vi i boken och tecknar med hennes händer! Idag när vi tittade i den tecknade hon själv pussel och mössa. Häftigt! Jag blir så glad!

Träning, träning och åter träning. Det ger resultat!


Idag när jag fixade lunchen satt tjejen på golvet och tittade på. När jag var färdig och skulle ta henne sitter hon och tecknar äta!!!


  


       


/Maria

 
 
Helena

Helena

7 december 2009 18:34

Visst är det häftigt! Det har precis lossnat för Lova också och hon tecknar ca 8-10 tecken nu. Hon tecknar kaka när hon vill ha det. Vad duktig du är som kommig i gång med att göra eget material, vi har inte börjat ännu men är på gång. Är det material från Teckenhatten du använder? Tar gärna emot lite tips.

Kram Helena

http://lillaell.blogspot.com

 
Malin

Malin

7 december 2009 19:57

Duktig Saga som tecknar så duktigt och duktig mamma som gjort så fin bok! Kram Malin

http://www.rabarba.se

 
Ingen bild

Maria Gudasic

7 december 2009 21:23

Vilka fina böcker! Jag har också fotat kläder och "matsituations-saker" som jag tänkte skulle bli böcker.. Jag undrar också var du har tagit teckenbilderna ifrån, så bra att ha dem vid sidan om!

/Maria, Elsas mamma

 
Ingen bild

Maria

7 december 2009 21:29

Hej Maria!
Teckenbilderna har jag skrivet ut från ett program som heter InPrint. Vår logoped har skrivet ut det som hjälpmedel åt oss. Tror det finns att köpa på Hargdata om ni inte har möjlighet att få det som hjälpmedel.
Jag valde att sätta bilderna i boken om tex våra föräldrar vill läsa boken med Saga och de inte kan tecknet!

Kul med foto på "mat" och kläder. Bra när man kan få tips av varandra!

/Maria

 
Ingen bild

Maria

7 december 2009 21:39

Rättelse!!! Programet jag gjort bilderna i heter InPrint men teckenbilderna kommer från Bildbas tecken!
Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria och Jimmy - 12 mars 2014 17:10

http://www.ur.se/Produkter/179270-Du-och-jag-Ebba-och-William ...

Av Maria och Jimmy - 10 mars 2014 21:13


Dagen närmar sig och vill du uppmärksamma den kan du bära udda strumpor den 21/3! ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 22:54

11.20 in i programmet dyker vår tv-stjärna upp!!! http://www.svtplay.se/video/1849862/4-3-22-00 ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 20:51

Några gången under detta reportage syns en lycklig Saga!!! Inspelning under hennes fotbollsträning! http://www.svt.se/sport/grunden-bois-kritiserar-forbundet ...

Av Maria och Jimmy - 3 februari 2014 16:52


Nybadad tjej planerar för veckan som kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards