Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2009 13:57

Min kära förkylning ger inte med sig. I måndags blev det ett läkarbesök, bokade även tid till Saga då hennes förkylning inte heller ger med sig. Var på vårdcentralen och träffade den sämsta läkare jag någonsin stött på. Ville skriva ut penecilin innan hon tagit några prover eller tittat och lyssnat på oss. Kan skiva många frustrerande rader om denna läkare men det är hon ej värd. Ska jag gå till vårdcentralen igen ska jag se till att inte hamna hos henne. Hon tog ialla fall snbbsnäkan på oss och den var hög så nu går Saga på en ny kur Amimox och jag på en kur plus ett nässpray som går upp i bihålerna. Jag har bihåleinflammation, trodde inte det kunde göra såååå ont. Känner fortfarande ingen smak och lukt.... sååååå trist.


Pratade med Sagas HAB läkare på em. Hade en del frågor kring vaccinationer och lite annat, skönt att veta vem man ska ringa och fråga.

Pratade även om detta att tjejen ständigt är förkyld. Barn med ds kan ha tendens till att drabbas av många förkylningar och att det övergår till bakterier. Det brukar bli bättre när de är 2-3 år, det gäller att  kämpa på...


Igår var jag och farmor på första teckenkursen. Det var bara teori och tyvärr inte så givande. Det var 2 logoperder som höll i det och tyvärr var de inte så duktiga på att förmedla det de skulle. Enrom skillnad mot när vi träffade Sagas vanliga logoped som brinner för detta och har så mycket kunskap. Fick reda på att hon kommer sluta till sommaren, känns riktigt jobbigt då hon är en pärla.

De berättade att all förskolepersonal i Ängelholm  utbildas i TAKK. Hmmm får nog ta kontakt med lite folk i Oxie och se vad som kan göras här.... var beredd Lo... hihihih


Igån när vi kom hem fick vi allt en liten vårkänsla!!!!!!!!!!!! Efter hämtat Isac på förskolan blev det lekplatsen med 7 andra barn och deras mammor. Härligt härligt! Vi behöver sol och värme!


Blev lite smådeppig när jag lämnade Isac imorse, nu går det vattkoppor på hans avdelning. Vill inte ha det ovanpå allt annat... Vill att vi ska vara friska och kunna hitta på roliga saker! Blir nervös för vår Stockholms resa i början av april.


Ikväll är det gympadags för killen. Blir nog inte jag som åker med, huvudet orkar nog inte med allt stim. Tyvärr.


Det blir inte mycket träning för Saga nu när varken hon eller jag är på g. Men vi kommer igen. Sätter in ett foto på henne när hon leker med en ballong, träning för att få händerna att sammarbeta. Verkligen inte lätt.

Sätter även in en bild på en matglad tjej, mat överallt skulle man kunna säga och till sist bilder från morgonen när gullungarna myser i vår säng!!!


Kram på er alla! Maria

Ovido - Quiz & Flashcards