Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Föräldrautbildning.

Av Maria och Jimmy - 2 februari 2011 21:22

Idag har jag och Jimmy varit på habiliteringen hela dagen. Föräldrautbildning om utvecklingsstörning. Vi har träffat läkare, sjuksköterska, dietist, psykolog och kurator.

En hel del kända saker men ändå mycket att ta in och många tankar snurrar.


Vi var idag 9 föräldrar. Bara vi som har ett "DS-barn". Vi träffade 2 föräldrapar som har tjejer i samma ålder som Saga. Den ena tjejen hade fått sin diagnos (utv.störning) förra våren och den andra var fortfarande under utredning.

Tala om att vara i olika situationer.

Vi fick från början veta, fick den hjälp och det stöd som behövdes osv. De andra föräldrarna vi träffade idag hade levt i en mycket mer ovisshet och fått "kämpa" med BVC etc när de märkt att deras tjejer inte utvecklats på samma sätt som andra jämngamla.


Med handen på hjärtat var det en skön känsla som infann sig idag, vi har kommit långt i vår "process", i vår resa med att ha ett barn som inte är som alla andra.

När jag lever här och nu mår jag bra och känner mig lugn. Det som kan väcka oro och göra mig lite ledsen är framtiden. Den känns så oviss... Men jag har oxå lärt mig att det är inte lönt att fundera för mycket på det. Det löser sig, oftast till det bästa!


Imorgon fortsätter utbildningen. Då ska vi träffa logopeder, specialpedagogoer, sjukgymnast, arbetsterapeut och fritidspedagog.

Spännande!


Tack och god natt

/Maria


  

 
 
Ingen bild

Morfar

3 februari 2011 08:17

Hell Oxie alltid lika roligt att läsa på bloggen ibland undrar man hur man lyckas med formuleringen det är lika spännande att läsa varje gång. Framtiden vet man inget om men ju mer man bryr sig så är inte det alltid rätt på något vis så är där en lösning och det ordnar sig till det bästa. Var envis som vanligt så blir det bra vi hjälps åt så gott vi kan. .Kram Morfar

 
Ingen bild

Moster Emma

3 februari 2011 16:49

Du är så stark, min syster! Jag beundrar verkligen dig. En så kärleksfull familj som ni är så klarar ni allt. Jag älskar er!

Vi ses om en vecka :-)

 
Ingen bild

Morfar

5 februari 2011 15:46

Hello Oxie vill gärna påminna om hjärtefonden ni som har en liten slant över så är det många ni gör glada och hjälper kram Morfar.

 
Ingen bild

Hanna (nästkusin)

6 februari 2011 19:26

Hej Maria och familjen! Jag har precis hittat hit till din blogg genom kusin Karolin, din nästkusin. Jätteroligt att läsa om er familj och vad som är aktuellt för er. Ni utstrålar glädje och styrka. Hoppas du kommer ihåg vem jag är.... Vi är nästkusiner. Min pappa Mats och din mamma är kusiner. Jag har en pojke som fyller 4 år i sommar och väntar på en liten bebis. Jag kikar in lite då och då. Kram, Hanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria och Jimmy - 12 mars 2014 17:10

http://www.ur.se/Produkter/179270-Du-och-jag-Ebba-och-William ...

Av Maria och Jimmy - 10 mars 2014 21:13


Dagen närmar sig och vill du uppmärksamma den kan du bära udda strumpor den 21/3! ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 22:54

11.20 in i programmet dyker vår tv-stjärna upp!!! http://www.svtplay.se/video/1849862/4-3-22-00 ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 20:51

Några gången under detta reportage syns en lycklig Saga!!! Inspelning under hennes fotbollsträning! http://www.svt.se/sport/grunden-bois-kritiserar-forbundet ...

Av Maria och Jimmy - 3 februari 2014 16:52


Nybadad tjej planerar för veckan som kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards