Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Toalettbesök!

Av Maria och Jimmy - 28 december 2011 19:42

Tänk att man kan bli så glad på ett tolettbesök att man känner för att skriva ett inlägg om det!


Följande hände idag:

Saga sitter på pottan och när hon är klar reser hon sig upp och går mot toaletten.

Jag frågar om hon vill kissa mer men får ett bestämt NEJ till svar.

Jag frågar om hon vill ha papper men får samma svar...

Ja frågar om hon vill tömma pottan men NEJ!


Men Saga vad vill du då?

SPOLA, svar hon tydligt.


Goa unge och "tröga" mamma som inte tänkte på det alterativet.


Lite roligt är det men mest av allt njuter jag av:

att hon själv visste att man ska spola när man är klar

att hon håller fast vid sin tanke fast att jag frågar om flera andra saker

att hon får medALLA ljuden i ordet spola.


Hon vill verkligen prata nu och orden blir tydligre och tydliare, sakta men säker går det framåt!!!!!!


God fortsättning på er bloggläsare.


/Maria

 
 
Ingen bild

Morfar

29 december 2011 09:21

Hello Oxie du är för härlig Saga du vet vad du vill och samtidigt när vi träffas så tycker du allt är kul men du vet när man ska säga neeeeeeej. Det värmer var gång man träffae Saga för man upptäcker bra saker hela tiden och att det går framåt. Isac och jag åkte skridsko och han har blivit riktigt duktig så snart åker han ifån mig men vad gör det det är bara kul. Till er alla som läser i Sagas blogg önskar vi er alla Gott Nytt År Tack till Eva på Sagas dagis du gör ett kanon jobb och familjen i Oxie men det vet vi redan hur ni ger Isac o Saga allt dom behöver kram Mormor o Morfar.

 
Melissa Olsen

Melissa Olsen

20 december 2012 17:04

Blir glad av att läsa din blogg. Den är underbar. Jag har en halv syster på 14 år med downs sydrom och en av mina närmaste vänner har en dotter på snart tre år med ds som jag jag är hos var och varannan dag pga att de bor i trappen över mig. Underbara barn med så mycket kärlek och glädje. Jag har skrivit massor med inlägg och nästan hela min blogg består av henne. Kika gärna in Kramar.

http://www.mjaaos.se

Maria och Jimmy

9 juni 2013 14:00

Hej melissa!
Kul att du tittat in hos oss och tack söta för din kommentar!
Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria och Jimmy - 12 mars 2014 17:10

http://www.ur.se/Produkter/179270-Du-och-jag-Ebba-och-William ...

Av Maria och Jimmy - 10 mars 2014 21:13


Dagen närmar sig och vill du uppmärksamma den kan du bära udda strumpor den 21/3! ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 22:54

11.20 in i programmet dyker vår tv-stjärna upp!!! http://www.svtplay.se/video/1849862/4-3-22-00 ...

Av Maria och Jimmy - 4 mars 2014 20:51

Några gången under detta reportage syns en lycklig Saga!!! Inspelning under hennes fotbollsträning! http://www.svt.se/sport/grunden-bois-kritiserar-forbundet ...

Av Maria och Jimmy - 3 februari 2014 16:52


Nybadad tjej planerar för veckan som kommer!

Ovido - Quiz & Flashcards