Alla inlägg den 15 september 2009

Av Maria och Jimmy - 15 september 2009 20:28

Som jag nämnt tidigare är tanken att Saga ska börja på förskolan i januari.

Vi har önskat plats på samma förskola som Isac går på. Dels för att vi är nöjda med den, vi bor grannar med den och för att Saga är ett kännt ansikte där. När jag mailade bit. rektor för ett tag sedan om hur det ser ut med plats fick jag till svar att det är överfullt på förskolan. Nej nej nej. Gråter Vill inte ha henne på något annat ställe... Vi skulle höras om några månadet för att se hur det ser ut då.


Idag har jag i alla fall varit på Hab och träffat vår kurator. Vi har skrivet ett litet brev om Saga, vad hon kan och vad hon behöver hjälp med osv. Har skickat detta till rektorn och samordnaren här ute i Oxie.

Kuratorn berättade även att Oxie har väldigt stora besparingskrav, ööööööööööööö. Undar hur det kommer gå med resurs till lilltjejen???

Tur det finns kunnigt folk som gärna hjälper till med allt det där "extra"!

A, om du läser detta: tack för alla din hjälp och ditt engagemang!


Känns allt lite oroligt med allt gällande förskolan just nu, det är ju inte så länge tills det är dags och det är mycket som ska falla på plats.


Hoppas, hoppas att vi inte behöver kämpa allt för mycket.


Ikväll har Isac, Jimmy, Saga och morfar varit på fotbollsskolan! Jag har varit på föräldramöte på förskolan, Isac! Många kloka tankar har dem, det gillar vi Glad


Nu är det soffläge! /Maria

Ovido - Quiz & Flashcards