Alla inlägg den 29 september 2009

Av Maria och Jimmy - 29 september 2009 19:55

Idag när jag lämnat Isac på förskolan ville biträdande rektor prat med mig.

"Jag har läst ert brev..., pratat med chefen för förskola och skola..., vi kommer öppna Pingvinen igen..., stor barngrupp/överfullt här..., osv.

Pingvinen är en "reseravdelning" som ligger i ett enskild hus sidan om Isacs förskola. Den öppnar dem med jämna mellanrum när det är fullt på de andra förskolorna.

Där erbjöd hon mig plats i februari...


Hon visste inte att jag pratat med "mannen" igår och han sagt att vi skulle få plats i den ordinarie gruppen.

Hon menade på att de fått olika svar från chefen.


Just nu känner jag mig förvirrad. Klart att jag egentligen inte vill ha tjejen i en superstor barngrupp men det är inte så kul heller att inskola och köra igång allt först i februari och sedan en gång till i augusti när hon i så fall får plats i den andra gruppen/huset.


Resurs var en annan sak vi pratade lite om... finns inte så många i Oxie och många barn med särskilda behov. Hon ansåg att Saga behöver en resurs så det är ju alltid något. 


Fortsättning följer...


/Maria Rynkar på näsan


Ovido - Quiz & Flashcards